10 במרץ 2012

מאמצים דיפלומטיים או פצצות חודרות בונקרים


את הכותרות הראשיות תפס השבוע ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית. למדנו מהן כי בין אובמה לבין נתניהו הושגה הסכמה לפיה, "איראן לא תהיה מצוידת בנשק גרעיני". לעומת זאת, המחלוקת באשר לדרך להשגת מטרה זו נותרה בעינה. בעוד אובמה סבור כי מסלול הסנקציות לא מיצה את עצמו, לוחץ נתניהו לכוון "הפצצה עכשיו".
גם הרפורמה בחוק התכנון והבניה הייתה השבוע בכותרות. הביאו אותה לשם קבוצה של אנשי מקצוע, מתכננים, שמאים ועורכי דין, שיחד עם הארגונים הירוקים סבורים כי הרפורמה עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים.
כמו את המהלך נגד איראן, גם את הרפורמה בחוק התכנון והבניה  מוביל ראש הממשלה. גם כאן, בקשר לרפורמה, אין בין ראש הממשלה לבין המתנגדים לרפורמה מחלוקת באשר למטרה. כולם מסכימים כי חוק התכנון והבניה מחייב תיקונים והתאמות. המחלוקת היא באשר לדרך.
גם בקשר לרפורמה בתחום התכנון והבניה, כמו בקשר לענין האיראני, ראש הממשלה מעונין "בבום וגמרנו". לעומתו המתנגדים סבורים שאחרי הבום יבוא כאוס גדול. הם מבקשים תהליך. לא מפץ גדול. לא פצצות חודרות בונקרים. יש להם סיבה לחשוש. גם רפורמות אחרות שהחלו בקול תרועה רמה הסתימו בקול ענות חלושה. ע"ע הרפורמה בנמלים.
הרפורמה בחוק התכנון והבניה, היא מעשה עשוי. בהרכב הנוכחי של הכנסת היה ברור שהרפורמה תעבור מהרגע שהיא יצאה לדרך. גם בג"ץ הבהיר השבוע למתנגדים שהרפורמה עברה את "נקודת האל חזור",  והוא לא ישיב את תהליך החקיקה  חזרה אל בסיסו.
אם ניתן ללמוד מקוי הדמיון בין התנהלות ראש הממשלה בסוגיה האיראנית לבין התנהלותו בקשר לרפורמה בתחום התכנון והבניה, הרי שכדאי להכין טוב טוב את המקלטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה